2021-10-14 Hírek

4 iparági trend, amely meghatározza a margaringyártás jövőjét

A globális margarinpiacok növekednek, és ennek hátterében 4 fő trend áll.

1. A népesség növekedése

A_lot_of_food_at_the_party.jpg

Mint mindannyian tudjuk, a világ népessége növekszik, és ennek következtében egyre több élelemre van szükség. A vegán és vegetáriánus étrendet követő régiókban is jelentős népességnövekedés tapasztalható, ezért a növényi alapú élelmiszerek, így a vajhelyettesítők iránti kereslet is növekszik.  

Ráadásul a világ népessége rohamosan öregszik. Várhatóan 2050-re megduplázódik a 65 éves vagy annál idősebb emberek száma. A népességnövekedés e szegmense jelentős változásokhoz fog hozzájárulni az élelmiszerfogyasztásban, az egészségesebb alternatívákra helyezve a hangsúlyt. A szívbarát margarin egy jó példa erre.  

2. Az ipari margarin piac

cake.jpg

A végfelhasználók mellett számos élelmiszer-gyártó is arra törekszik, hogy több margarint használjon, mert az megfizethető, fenntartható és egészségesebb összetevő. A pékségek és az édességgyártók ezt a vajhelyettesítőt kiváló alternatívának találják, hogy kielégítsék vásárlóik igényét a termékek összetétele kapcsán.

3. Egészség és wellness

Fruit and vegetable processing640x360.jpg

Tény, hogy manapság az emberek, legyenek fiatalok vagy idősek, egészségesebb életmódot szeretnének folytatni. Ez azt jelenti, hogy ezek az egészségtudatos fogyasztók az alacsony zsírtartalmú, alacsony koleszterinszintű és kalóriaszegény élelmiszereket részesítik előnyben. Emellett a vegán és vegetáriánus étrend egészségügyi előnyei is növelik a növényi alapú élelmiszerek iránti keresletet. A növényi alapú, alacsony koleszterinszintű margarin a választás azok számára, akik sokat törődnek az egészségükkel, és rendelkeznek a vásárlói döntés meghozatalához szükséges vásárlóerővel.

4. Fenntarthatóság

Alfa Laval sustainability_640x360.jpg

Az emberi egészség mellett az emberek egyre inkább aggódnak bolygónk egészsége miatt is. Mivel a növényi alapú élelmiszerek kisebb szénlábnyomot hagynak maguk után, mint az állati eredetűek, egyre többen térnek át a húsmentes alternatívákra a jó ügy érdekében.  

Különböző okokból, az élelmiszermárkák is egyre inkább a fenntarthatóságra összpontosítanak. Először is, vásárlóik egyre környezettudatosabbak, és vásárlási döntéseiket befolyásolhatja a márkák környezetvédelemhez kapcsolódó hozzáállása. Másodszor, a világ vezetői egyre szigorúbb jogszabályokat léptetnek életbe a bolygót negatívan befolyásoló termelési módszerekkel kapcsolatban. Az élelmiszergyártó vállalatoknak meg kell találniuk a módját, hogy megfeleljenek ezeknek a vásárlói és jogszabályi elvárásoknak.

A növényi alapú margarin előállítása már most is fenntarthatóbb, mint az állati eredetű élelmiszereké. A margarin még fenntarthatóbb előállításával pedig a vállalatok társadalmilag felelősségteljesebbnek mondhatják magukat.     

 

Knife holding margarine

Szeretné megragadni ezt a növekvő piaci lehetőséget?

Ön is foglalkozik margaringyártással? Önálló gyártósort keres, vagy finomító és zsírmódosító eljárásokhoz kapcsolódó beruházási lehetőség iránt érdeklődik? Szeretne kevesebb víz- és energiafogyasztással margarint gyártani, kisebb szénlábnyom és alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett?

Bővebben a margaringyártás folyamatairól

Kapcsolódó tartalom: