LYNX
Az Alfa Laval LYNX dekanter a fúrótornyok és egyéb olyan olaj- és gázipari eljárások szeparátor rendszereinek fő eleme, mint a barit-visszanyerés, olajos víz és olajhulladék kezelése. Kifejezetten nagy teljesítmény igényű feladatokhoz és nagy termékáramok meletti magas fokú visszanyeréshez terveztük.
Az Alfa Laval LYNX fúróiszap dekantereket kifejezetten arra terveztük, hogy eltávolítsák a nem kívánt szilárd anyagokat és finom részecskéket, gyakorlatilag valamennyi használt fúróiszapból, beleértve a víz/szintetikus alapúakat és a hagyományos olajalapú fúrófolyadékokat.
A nagy teljesítményű feldolgozásra készült LYNX berendezés, nagy mennyiségű szilárd anyagot kezel a termékáramban, és durva, koptató részecskékkel is képes megbirkózni. Emellett hatékonyan távolítja el a finom részecskék túlnyomó többségét egészen 5 mikronig. A hagyományos berendezések nem képesek ilyen részecskékkel megbirkózni, pedig azoknak komoly hatásuk van a fúróiszap minőségére a koptató hatásuk miatt.
Az Alfa Laval LYNX dekanterek a piacon elérhető lehető legjobb kopás elleni védelmet nyújtják. A LYNX szerelvény a fúróiszap költségeinek drámai csökkenését eredményezheti, a kevesebb iszap veszteség miatt. A szilárdanyagok nagyon száraz formában történő eltávolítása egyúttal a szilárd hulladékok alacsonyabb szállítási és ártalmatlanítási költségeit is jelenti.
Az automatikus, felügyelet nélküli üzem lehetőségeinek és a LYNX szerelvények kivételes megbízhatóságból származó hosszabb üzemi élettartamának köszönhetően, további megtakarítások érhetők el. A gépeket a technológiai folyamathoz képest csökkent energiafogyasztásra terveztük.
Opcionális modulok érhetők el, amelyekkel a LYNX beállítások a fúrótornyokon előforduló különleges igényekhez igazíthatók. Ide tartoznak a teljesen automatizált modulok és a viszonylag egyszerű, manuális üzemű modulok, amelyek együttesen gazdaságos megoldásokat kínálnak valamennyi szilárd anyag leválasztási követelmény esetén.
Hogyan működik
Az Alfa Laval LYNX fúróiszap dekanter egy viszonylag nagy hossz/átmérő arányú és kúpos végű karcsú dob köré van építve. Ez a dob akár 3650 fordulatszámmal forog ( típus szerint), így hoz létre centrifugális erőt 300 és 3574 G között. További kulcsfontosságú komponensek a nagy teljesítményű hajtómű, hátsó hajtómotor és vezérlőpanel. Az Alfa Laval direkt hajtású hajtómű biztosítja a szállítási sebesség automatikus szabályozását.
A folyékony fúróiszap ebbe a hosszú hengeres dobba áramlik, ahol a centrifugális erő kifelé préseli, és így csapódik ki a dob falára. A réteg vastagságát a hengeres dob végén levő ürítő túlfolyók sora határozza meg. A derített folyadék ezeken a túlfolyókon folyik ki a centrifugális erő segítségével. Mivel az iszap szilárd anyag tartalma nehezebb, az edényfalra tapad, ahonnan a szállítócsiga folyamatosan távolítja el. Ezután a kúpos szakaszba továbbítódik, ahol a keskeny végénél lép ki az ürítőnyílásokon keresztül. A tisztított fúróiszap a túlsó oldalon távozik.