A vízfogyasztás felére csökkentése indiai szervizközpontunkban
Az Alfa Laval indiai Thane szervizközpontja a vízfelhasználásra összpontosítva 49 százalékkal csökkentette a vízfogyasztást. Mindezt India egy olyan részén, ahol súlyos vízhiánnyal küzdenek. A kezdeményezés hozzájárul az Alfa Laval azon céljához, hogy 2030-ra a vízhiánnyal sújtott területeken lévő gyártási helyszíneken a vizet teljes mértékben újrafelhasználja.
DÁTUM 2023-11-28Ez Indiának egy olyan részén van, ahol súlyos vízhiány tapasztalható. A kezdeményezés hozzájárul az Alfa Laval azon célkitűzéséhez, hogy 2030-ra a vízhiánnyal sújtott területeken lévő gyártási helyszíneken a vizet teljes mértékben újrahasznosítsa. A vízhiány egyre nagyobb problémát jelent Indiában. Egyre több iparág jelenik meg és ezeknek mind vízre van szükségük. Ez hangsúlyt helyez a vízfogyasztás optimalizálásának és más szervizközpontokkal való összehasonlításnak a szükségességére, hogy a tényleges teljesítmény és az ideális helyzet közötti rést csökkentsük.
2020-ban a mumbai telephely a vízfelhasználás tekintetében a globális szervizközpontok táblázatának élén állt. Rakesh Deopurkar és Shivanand Hullur, a szervizközpont vezetői mindenképpen meg akarták fordítani ezt a tendenciát. A projektet Rakesh vezette, akinek csapata a helyi vezetők és a központ támogatásával elkészítette a létesítmény részletes folyamat térképét. Három konkrét zónára osztották a telephelyet és kiszámították a teljes vízfogyasztást.
Az admin épületben, az üzemben és a fő területen vízmérők felszerelésével a csapat meg tudta határozni, hogy hogyan lehet jelentősen csökkenteni a felhasznált vízmennyiséget. A 2020-as havi átlagosan 549 köbméterről 2021-re 271 köbméterre csökkent a vízfelhasználás, ezzel túlteljesítve a folyamatra kitűzött éves 3 százalékos KPI-célt.
A viselkedésváltás kulcsfontosságú tényező volt
Rakesh szerint a csapat valamennyi tagjának ösztönzése a viselkedésváltozásra kulcsfontosságú tényező volt:
Egy 500 baros sugármosó percenként 17 liter vizet használ, így ha ugyanezt az eredményt egy 100 baros géppel is el lehet érni, értékes vizet és villamos energiát takaríthatunk meg. Szeretnénk megváltoztatni a gondolkodásmódot, hogy ezt a víztakarékosságot fenn tudjuk tartani és a következő szintre tudjuk emelni.
A Thane szervizközpont jövőbeli tervei között szerepel a valós idejű felhasználás-ellenőrzés, hogy a jövőben a vízmegtakarítás élére álljanak.
A vízhiány egyre nagyobb probléma Indiában - mondja Shivanand. "Egyre több iparág települ ide és mindnek szüksége van vízre. Alapvető fontosságú, hogy a vizet ne pazaroljuk el, és optimalizáljuk a vízfogyasztást. Figyelemmel kell kísérnünk a vízfelhasználásunkat és összehasonlítani más szervizközpontokkal, hogy tovább csökkenthessük a tényleges teljesítményünk és az ideális helyzet közötti különbséget. Ez az egyetlen módja annak, hogy a jövőben fenntarthatóak legyünk."
Tények
49 százalékos vízmegtakarítás: évente 3,3 millió liter vizet jelent az indiai Mumbaiban található Thane szervizközpontban. A több mint 20 millió lakosú Mumbai a víz 66,94 százalékát vonja el. Emiatt a megaváros súlyosan vízhiányos. A várost többnyire a világ legnagyobb nyomornegyedeként tartják számon, ahol városi szegények és földnélküli emberek milliói nem, vagy csak alig jutnak vízhez és szennyvízelvezetéshez. Forrás: A városok közötti egyenlőtlenségek: ENSZ (2021)
Mi az a vízhiány miatti nyomás?
Az ENSZ vízügyi szervezete szerint: ha egy terület a megújuló édesvízkészletének 25 százalékát vagy annál nagyobb részét vonja el, akkor "vízhiányosnak" nevezik. A vízhiány jelentheti a fizikai hiány miatt korlátozott rendelkezésre állást, vagy a vízhez való hozzáféréssel kapcsolatos problémákat, amelyek a rendszeres ellátást biztosító intézmények hibájából vagy a megfelelő infrastruktúra hiányából adódnak. A vízhiány már minden kontinenst érint.